Skip to main content
YPSA, an organization in Consultative Status with the United Nations Economic and Social Council (UN ECOSOC)

ইউনেসকোর পুরস্কার পেলেন ইপসা’র ভাস্কর ভট্টাচার্য

 

উনেসকোর “আমির জাবের আল আহম্মাদ আল জাবের আল সাবাহ” পুরস্কারে ভূষিত হলেন বাংলাদেশের ভাস্কর ভট্টাচার্য। গত ৩ ডিসেম্বর ফ্রান্সের প্যারিসে ইউনেসকো সদর দপ্তরে ‘ডিজিটাল এমপাওয়ারমেন্ট অব পারসনস উইথ ডিজঅ্যাবিলিটিস’ অনুষ্ঠানে ইউনেসকো তাঁকে এই পুরস্কার দিয়েছে।

অন্যান্ন অতিথির সাথে যুক্তরাজ্যের ন্যাশনাল স্টার কলেজের ভাইস প্রেসিডেন্ট লুসি হকিং (প্রখ্যাত বিজ্ঞানী স্টিফেন হকিংয়ের কন্যা), বাংলাদেশ সরকারের স্বাস্থ্য ও পরিবার কল্যাণ মন্ত্রণালয়ের নিউরোডেভেলপমেন্টাল ডিজঅর্ডার এন্ড অটিজম বিষয়ক জাতীয় উপদেষ্টা কমিটির সভাপতি, আন্তর্জাতিক খ্যাতিসম্পন্ন অটিজম বিশেষজ্ঞ ও মাননীয় প্রধানমন্ত্রী শেখ হাসিনার কন্যা সায়মা ওয়াজেদ পুতুল এবং ইপসার প্রধান নির্বাহী জনাব আরিফুর রহমান উপস্থিত ছিলেন।

তথ্য ও যোগাযোগপ্রযুক্তি (আইসিটি) এবং জ্ঞানের মাধ্যমে প্রতিবন্ধী ব্যক্তিদের ক্ষমতায়নের ক্ষেত্রে অসাধারণ অবদান রাখার জন্য ইপসা’র ভাস্কর ভট্টাচার্যকে এই পুরস্কার দেওয়া হয়েছে।

এই বিষয়ে রিপোর্ট করেছে চ্যানেল আই।

Disability rights advocate Mr. Vashkar Bhattacharjee of YPSA Bangladesh has been awarded UNESCO/Emir Al Ahmad al Jaber Prize for Digital Empowerment of Persons with Disabilities 2018 at UNESCO, Paris, France on Monday, 3 December 2018.

This Global prize was given to him in recognition of his outstanding contribution to the empowerment of persons with disabilities through the application of ICT to access information and knowledge.


More Videos

Returnee Migrants join a coordination meeting of District Employment and Manpower Office (DEMO), Chattogram through Facebook live program.

Watch Video

YPSA Youth Representative and the newly appointed administrator of Chattogram City Corporation

Watch Video

Facebook Live Program on International Youth Day 2020

Watch Video

Living in a Healthy & Violence-free family during COVID-19

Watch Video

Facebook live discussion on Active Citizens Covid-19 Response

Watch Video
Video thumbnail

60 percent of the returnee migrants have run out of money brought while coming to the country

Watch Video