Skip to main content
YPSA, an organization in Consultative Status with the United Nations Economic and Social Council (UN ECOSOC)

Report your Compliant

If you have any complaints or concerns regarding YPSA’s General Committee and the Executive Committee, members/staffs/offices/activities /projects/financial matters, any misdeed /inconsistencies, violation of child protection policies, involving children (below 18 years) in any risky work or the recruitment of children as worker, any acts that violates gender policies, religious radicalization or extremist activities, Eve teasing, sexual harassment, or anything suspicious/abusive issues. Anyone from YPSA or anyone outside the organization can report complaint to us. You can report your complaint to this email complain.ypsa@gmail.com

Complaint can be written in Bangla or English. By scanning or taking photo of your handwriting can also be sent as attachment.

All the information of the complainant will be kept secret and the complaint will be sent to the responsible committee in accordance with the nature of the complaint in order to take the necessary action based on the organization’s approved policy. Your support / advice will always encourage and inspire us and any timely complaint will help us to protect the organization from great risk by taking the necessary steps timely.

Thank you,
Md. Arifur Rahman
Chief Executive,
YPSA

Read below

ইপসা’য় ইমেইল এর মাধ্যমে আপনার অভিযোগ প্রদান করুন

ইপসা’র সাধারণ পরিষদ ও কার্যকরী পরিষদ, কর্মরত কর্মকর্তা/কর্মী/অফিস/কার্যক্রম/ প্রকল্প/আর্থিক সংক্রান্ত যে কোন বিষয়ে- যে কোন ধরণের অনিয়ম/অসংগতি, শিশু সুরক্ষা নীতিমালার লঙ্ঘন, শিশুদের (১৮ বছরের নীচে) দিয়ে কোন ধরণের ঝুঁকিপূর্ণ কাজ করানো বা শিশুদের কাজে নিয়োগ দেওয়া, জেন্ডার নীতিমালা বিরোধী কোন কর্মকান্ড, ধর্মীয় বা উগ্রবাদী কর্মকান্ড, ইভ টিজিং, যৌন হয়রানি ইত্যাদি বিষয় সমূহ বা সন্দেহ জনক/আপত্তি জনক যে কোন বিষয়ে ইপসায় সম্পৃক্ত যে কেউ বা সংস্থার বাইরে থেকেও ইমেইল ঠিকানায় complain.ypsa@gmail.com আপনার অভিযোগ জানাতে পারবেন। অভিযোগ বাংলা/ইংরেজী যে কোন ভাষায় লেখা, হাতে লিখে স্ক্যান করে/ফটো তুলে সংযুক্ত করা যাবে।

অভিযোগকারীর সকল তথ্য গোপন রেখে অভিযোগের ধরণ অনুযায়ী ইমেইলে প্রাপ্ত অভিযোগ প্রাথমিক ভাবে যাছাই বাছাই করে প্রয়োজনীয় ব্যবস্থা গ্রহণ করার জন্য সংস্থার অনুমোদিত নীতিমালার আলোকে দায়িত্বপ্রাপ্ত কমিটিকে প্রদান করা হবে।

আপনাদের সহযোগিতা/পরামর্শ আমাদের সব সময় উৎসাহিত ও অনুপ্রাণীত করবে এবং সময়মত যেকোন অভিযোগ সংস্থাকে বড় ধরনের ঝুঁকি হতে রক্ষা এবং সময়োপযোগী পদক্ষেপ গ্রহণ করার জন্য সহায়ক হবে।

ধন্যবাদান্তে-

(মো: আরিফুর রহমান)

প্রধান নির্বাহী

অভিযোগের জন্য ইমেইল ঠিকানা :  <complain.ypsa@gmail.com>